ΚΕΤΘ-ΑΥΛΩΝΑΣ

Δευτέρα 28 Απριλίου 2014

Εντυπωσιακός διαγωνισμός δεξιοτήτων αρμάτων M48A5 MOLF στη Χίο! (ΦΩΤΟ)


Διαγωνισμό δεξιοτήτων πληρωμάτων αρμάτων μάχης M48AMOLF με την ονομασία «Στρατηγός Γεώργιος Στανωτάς», διοργάνωσε στις 13 Φεβρουαρίου 2014 μονάδα αρμάτων (σύμφωνα με ανοικτές πηγές, η 96η Επιλαρχία Αρμάτων Εθνοφυλακής – 96 ΕΑΡΜΕΘ) της 96ης Ανωτέρας Διοίκησης Ταγμάτων Εθνοφυλακής (96 ΑΔΤΕ) «Χίος» που εδρεύει στη νήσο Χίο.
 Στον διαγωνισμό συμμετείχαν οκτώ πλήρη πληρώματα (συνολικά 32 άτομα) της μονάδας. Με βάση όσα αποδεσμεύθηκαν, η ιδέα του διαγωνισμού μεταξύ πληρωμάτων αρμάτων, προέκυψε από την ανάγκη να διεξαχθεί έλεγχος του επιπέδου εκπαίδευσης και των ικανοτήτων των μελών των πληρωμάτων αρμάτων, με τον πλέον αξιόπιστο και ρεαλιστικό τρόπο αλλά και ταυτόχρονα ελκυστικό για τους συμμετέχοντες.
 Η αξιολόγηση των γνώσεων και των ικανοτήτων των μελών των πληρωμάτων αρμάτων περιγράφεται σε εγχειρίδια και διαταγές που κατά καιρούς έχουν εκδοθεί, με κάθε λεπτομέρεια και με κάλυψη όλων των αντικειμένων. Όμως η ιδέα της ταυτόχρονης αξιολόγησης πληρωμάτων, με εντελώς πρακτικές διαδικασίες, σε επιχειρησιακή μορφή, ωθεί τους συμμετέχοντες να καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια μέσα από την ανάπτυξη ευγενούς άμιλλας και υγιούς συναγωνισμού. Επιπλέον καθώς οι δοκιμασίες εκτελούνται κατά οργανικά τμήματα, ενισχύεται το «πνεύμα υπομονάδας» και σφυρηλατούνται οι δεσμοί του κάθε πληρώματος, γεγονός που έρχεται σε συμφωνία με μία βασική αρχή για το Όπλο του Ιππικού-Τεθωρακισμένων: «Καλύτερο άρμα είναι αυτό που έχει το καλύτερο πλήρωμα».
Για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού επιλέχθηκαν τέσσερις δοκιμασίες, με κάποιους περιορισμούς όπως την έκτασή και τις δυνατότητες που παρέχονται στο Πεδίο Ασκήσεων των Κάτω Φανών αλλά και τη σχέση κόστους – αποτελέσματος στην κατανάλωση καυσίμων και βασικό στόχο την αξιολόγηση των ικανοτήτων και ενεργειών κάθε μέλους του πληρώματος ξεχωριστά αλλά ταυτόχρονα και ως ομάδα.
Στην 1η δοκιμασία («Οδήγηση με κλειστή θυρίδα Οδηγού»), πρωταρχικό ρόλο είχε ο Οδηγός του άρματος, αφού έπρεπε να διανύσει συγκεκριμένο δρομολόγιο με κλειστή θυρίδα στον ελάχιστο δυνατό χρόνο, αλλά σημαντική ήταν και η συμμετοχή του Αρχηγού του άρματος ο οποίος μπορούσε με κατάλληλες και έγκαιρες επισημάνσεις- οδηγίες να τον βοηθήσει. Στη συνημμένη φωτογραφία παρουσιάζεται το διαμέρισμα οδηγού του άρματος μάχης M48AMOLF.
 Ο βαθμός δυσκολίας της συγκεκριμένης διαδικασίας ήταν υψηλός καθώς η οδήγηση με κλειστή θυρίδα παρέχει περιορισμένο και συγκεκριμένο οπτικό πεδίο στον οδηγό μέσω των τριών περισκοπίων Μ17. Μάλιστα για να γίνει αντιληπτή η δυσκολία της δοκιμασίας παρατίθενται οι κάτωθι φωτογραφίες που παρουσιάζουν το οπτικό πεδίο του Οδηγού κατά σειρά από το αριστερό, το δεξιό και το κεντρικό περισκόπιο M17 που διαθέτει το άρμα M48AMOLF.
Περιττό να επισημανθεί ότι η εκτέλεση της συγκεκριμένης δοκιμασίας απαιτεί πολύ καλή οδηγική ικανότητα και εμπειρία από τον Οδηγό του άρματος, με ταυτόχρονα άριστη συνεργασία του με τον Αρχηγό, προκειμένου να επιτυγχάνει γρήγορη και ασφαλή οδήγηση του άρματος με ελιγμούς.
Στη 2η δοκιμασία («Στάθμευση άρματος με οπισθοπορεία εντός καθορισμένου χώρου (τομή άρματος), χωρίς οδηγό εδάφους»), εξετάστηκε η ικανότητα του πληρώματος και ειδικά των Αρχηγού, Οδηγού και Γεμιστή να συνεργάζεται γρήγορα και με τυποποίηση ειδοποιήσεων μεταξύ τους και ενεργειών, ώστε να επιτύχουν την όσο το δυνατό ταχύτερη στάθμευση του άρματος με οπισθοπορεία σε καθορισμένο χώρο που ήταν μία σημασμένη τομή άρματος μήκους 11 μέτρων και πλάτους 4,5 μέτρων (σε αντιδιαστολή οι διαστάσεις του άρματος μάχης M48AMOLF είναι αντίστοιχα 9,44 και 3,63 μέτρα).
 Και σε αυτή τη δοκιμασία, ο βαθμός δυσκολίας είναι υψηλός καθώς η στάθμευση με οπισθοπορεία και χωρίς να υπάρχει οδηγός εδάφους, απαιτεί πολύ καλή εκτίμηση του χώρου από τον Αρχηγό πληρώματος και διαβίβαση μέσω ενδοεπικοινωνίας σαφών, σύντομων και έγκαιρων οδηγιών στο Οδηγό. Επικαλυπτικά μπορεί και ο Γεμιστής να παρέχει οδηγίες όταν η ορατότητα του Αρχηγού δεν επιτρέπει την πλήρη παρατήρηση του χώρου.
Στην 3η δοκιμασία και τα τέσσερα μέλη του πληρώματος έπρεπε να ενεργήσουν με ταχύτητα και ασφάλεια προκειμένου να φορτωθεί ποσοστό του φόρτου πυρομαχικών του πυροβόλου. Η απόδοση του καθενός επηρεάζει το αποτέλεσμα του πληρώματος, όμως ιδιαίτερη σημασία έχει η ασφαλής, ορθή και ταχεία τοποθέτηση και ασφάλιση των βλημάτων εντός του πύργου του άρματος, στις ειδικές θέσεις, από τον Γεμιστή. 
Συγκεκριμένα κατά τη δοκιμασία το πλήρωμα έπρεπε να φορτώσει και να αποθηκεύσει στις προβλεπόμενες θέσεις εντός του πύργου του άρματος 30 βλήματα διαμετρήματος 105 χλστ. Εξ αυτών τα 15 βλήματα ήταν κινητικής ενέργειας – διατρητικά τύπου APFSDS-T (Armor PiercingFinStabilizedDiscarding Sabot-Tracer: διατρητικά θώρακα, σταθεροποιούμενο δια πτερυγίων, απορριπτόμενου κελύφους με τροχιοδεικτικό) και 15 ήταν χημικής ενέργειας-εκρηκτικά αντιαρματικά HEAT-T (High ExplosiveAnti-Tank-Tracer: υψηλής εκρηκτικότητας, αντιαρματικό με τροχιοδεικτικό).
Η δοκιμασία απαίτησε ισχυρή σωματική ρώμη αλλά και υψηλό συντονισμό μεταξύ των μελών του πληρώματος ώστε να επιτευχθεί η ασφαλής, ορθή και ταχεία τοποθέτηση και ασφάλιση των βλημάτων εντός του πύργου του άρματος, στις ειδικές θέσεις από τον Γεμιστή. Με βάρος κάθε διατρητικού βλήματος τα 18,2 κιλά (συνολικά για τα 15 βλήματα 273 κιλά) και κάθε εκρηκτικού – αντιαρματικού τα 21,4 κιλά (συνολικά για τα 15 βλήματα 321 κιλά), το πλήρωμα κάθε άρματος κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας φόρτωσε πυρομαχικά συνολικού βάρους 594 κιλών!
Τέλος η 4η δοκιμασία, η επονομαζόμενη και «Άσκηση Θάρρους» προέβλεπε τη «διέλευση άρματος κατά τον διαμήκη άξονα πάνω από τον ΠΑΜΑ (Πυροβολητής Ασυρματιστής Μέσου Άρματος) και ΓΕΜΑ (Γεμιστής Μέσου Άρματος) οι οποίοι βρίσκονται ξαπλωμένοι στο έδαφος εντός τεχνητής εσοχής (όρυγμα) μικρού βάθους».
Κατά τη συγκεκριμένη δοκιμασία αξιολογήθηκε η εμπιστοσύνη που υπάρχει μεταξύ των μελών του πληρώματος, το «δέσιμο» τους με άλλα λόγια, ώστε χωρίς καθυστέρηση να αποβιβασθούν ο Πυροβολητής και ο Γεμιστής, να ξαπλώσουν στο έδαφος και με την καθοδήγηση του Αρχηγού ως οδηγού εδάφους το άρμα μάχης να περάσει από επάνω τους.
Η δοκιμασία μπορεί να φαίνεται εκ πρώτης όψης απλή ως διαδικασία, όμως είναι ιδιαίτερα υψηλού άγχους τόσο για τον Οδηγό του άρματος που χωρίς να έχει άμεση οπτική επαφή και εμπιστευόμενος τις οδηγίες του Αρχηγού καλείται να περάσει με το άρμα επάνω από τους συναδέλφους του, όσο και για τον Αρχηγό που έχει τον έλεγχο και την ευθύνη για τη σωστή καθοδήγηση του Οδηγού και φυσικά τα άλλα δύο μέλη του πληρώματος που ξαπλωμένοι βλέπουν να περνά από επάνω τους (η εδαφική ανοχή του M48AMOLF είναι μόλις 40 εκατοστά, ενώ το βάθος του ορύγματος άλλα 20 εκατοστά) ο τεράστιος μεταλλικός όγκος. Το να σημειώσουμε εδώ ότι οποιοδήποτε λάθος κατά τη συγκεκριμένη δοκιμασία θα έχει δραματικές συνέπειες είναι περιττό (φυσικά κατά την εκτέλεση της όλα τα αναγκαία μέτρα ασφαλείας είχαν ληφθεί αλλά αυτό δεν μειώνει την ένταση της δοκιμασίας).
Η τελική κατάταξη των πληρωμάτων στον διαγωνισμό, απετέλεσε συνδυασμό του χρόνου που χρειάστηκε το κάθε πλήρωμα για να ολοκληρώσει τις προαναφερθείσες τέσσερις δοκιμασίες σε συνάρτηση με επιμέρους βαθμολόγηση των δεξιοτήτων του.
Ο νικητής στον διαγωνισμό ήταν ένα μόνο πλήρωμα, ωφελημένοι όμως από τη διαδικασία ήταν όλοι οι συμμετέχοντες αλλά και οι υπόλοιποι που απλώς την παρακολούθησαν. Επιπρόσθετα η κριτική του καθενός αναλύοντας τις ενέργειες όλων, τον βοηθά να εντοπίσει τα σημεία εκείνα που χρειάζεται βελτίωση αρχικά ο ίδιος, είτε με μελέτη είτε με πρακτική εξάσκηση και εκπαίδευση, ώστε σε ένα αξιολογούμενο πλήρωμα να αποτελεί αξιόπιστο και αποτελεσματικό μέλος. Ίσως αυτό είναι και το νόημα του συνθήματος «Ξεπέρασε τον εαυτό σου».
 
Όπως μάλιστα εύστοχα σημείωσε ο διοικητής της Επιλαρχίας, το ζητούμενο του διαγωνισμού δεν ήταν η παρουσίαση υπεράνθρωπων προσπαθειών, αλλά ο καθένας από το προσωπικό της μονάδας να κάνει σκληρή και αντικειμενική αυτοκριτική, να παραδεχθεί τις ελλείψεις του και να προσπαθήσει να καλύψει τα κενά του σε τεχνικά ή τακτικά θέματα. Με αυτόν τον τρόπο, συμπλήρωσε ο διοικητής της Επιλαρχίας, γίνεται ένα πολύ σημαντικό βήμα στην επιχειρησιακή αναβάθμιση του προσωπικού της αλλά και της Επιλαρχίας συνολικά.
Ο διαγωνισμός δεξιότητας πληρωμάτων αρμάτων μάχης «Στρατηγός Γεώργιος Στανωτάς» απετέλεσε μία εξαιρετικά χρήσιμη διαδικασία καθώς συνδύασε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον αξιόπιστο και ρεαλιστικό έλεγχο του επιπέδου εκπαίδευσης και των ικανοτήτων των μελών των πληρωμάτων αρμάτων και την υλοποίηση του με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ταυτόχρονα ελκυστικός για τους συμμετέχοντες αλλά και να ικανοποιεί τους όποιους τεχνικούς και οικονομικούς περιορισμούς.
Για άλλη μία φορά αποδείχθηκε ότι οι δυνάμεις, η ευρηματικότητα, η φαντασία και η προσήλωση στην εκτέλεση της αποστολής του προσωπικού του Ελληνικού Στρατού, παραμένουν αμείωτες παρά την οικονομική κρίση και τις συνέπειες της που τον επηρεάζουν τόσο θεσμικά (ως οργανισμό) όσο και σε ατομικό επίπεδο των στελεχών που τον απαρτίζουν.
Από την πλευρά μας ελπίζουμε ότι ο διαγωνισμός που διοργανώθηκε στη Χίο να βρει μιμητές και σε άλλες μονάδες του Όπλου του Ιππικού – Τεθωρακισμένων αλλά και γενικότερα του Ελληνικού Στρατού και ει δυνατόν να θεσμοθετηθεί σε επίπεδο συγκροτημάτων και σχηματισμών. «Καλύτερο άρμα και γενικά οπλικό σύστημα είναι αυτό που έχει το καλύτερο πλήρωμα», και η άνοδος του επιπέδου υποβοηθείται από διαδικασίες οι οποίες έμπρακτα προωθούν την άμιλλα και τον ευγενή συναγωνισμό σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο.
 
Εξάλλου και σε διεθνές επίπεδο οι διαγωνισμοί πληρωμάτων αρμάτων κάθε άλλο παρά σπάνιοι είναι.
Κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου ο πιο γνωστός διαγωνισμός ήταν το περίφημο Καναδικό Στρατιωτικό Τρόπαιο (Canadian Army Trophy – CAT) που διεξήχθη για 19 φορές από το 1963 μέχρι και το 1991 στο οποίο συμμετείχαν πληρώματα από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Βρετανία, το Βέλγιο, τη Γερμανία και την Ολλανδία, δηλαδή τις χώρες που είχαν αναπτυγμένες δυνάμεις στο κεντρικό τομέα του NATO.
Όμως και μετά τον Ψυχρό Πόλεμο διεξάγονταν διαγωνισμοί πληρωμάτων αρμάτων όπως το Κύπελλο Sullivan, που ονομάστηκε προς τιμή του Στρατηγού Gordon Sullivan, 32ου Αρχηγού του Επιτελείου του Στρατού των Ηνωμένων Πολιτειών (1991-1995). Το Κύπελλο διεξήχθη από 7 Μαΐου μέχρι τις 10 Μαΐου 2012 με ευθύνη της Σχολής Τεθωρακισμένων του Στρατού των ΗΠΑ και κατά τη διάρκεια του διαγωνίστηκαν 15 πληρώματα αρμάτων μάχης Μ1Α2 Abrams.
Το 2013 διεξήχθη επίσης για πρώτη φορά και ο ρωσικός διαγωνισμός «Tank Biathlon» («Δίαθλο Αρμάτων Μάχης») 2013, από τις 11 ως τις 17 Αυγούστου στο υπαγόμενο στη Δυτική Στρατιωτική Περιφερειακή Διοίκηση, πεδίο δοκιμών του Alabino, πλησίον της Μόσχας. Μάλιστα για τον διαγωνισμό του 2014 έχει ήδη απευθυνθεί πρόσκληση προς τη χώρα μας (δες την ανάρτηση: «Ρωσική πρόσκληση στο ελληνικό άρμα Leopard 2HEL!» στον σύνδεσμο: http://www.defence-point.gr/news/?p=90799).
Τέλος, αναφορά θα πρέπει να γίνει και στον στρατηγό Ιππικού Γεώργιο Στανωτά προς τιμή του οποίου ονομάστηκε ο διαγωνισμός που διοργανώθηκε στην 96η ΑΔΤΕ. Ο στρατηγός Στανωτάς, ο οποίος συμμετέχοντας επί δεκαετίες στους αγώνες του έθνους αναδείχθηκε ως ηγέτης και προικισμένος αξιωματικός του Ιππικού τιμώντας κάθε φορά τα ελληνικά όπλα.
Ο Στανωτάς γεννήθηκε την 1η Ιανουαρίου 1888, στην Καστανίτσα Κυνουρίας του Νομού Αρκαδίας και φοίτησε στη Βαρβάκειο. Όμως σύντομα εμπνεύσθηκε από τους αγωνιστές του Μακεδονικού Αγώνα αλλά και την Επανάσταση στο Γουδή και στις 6 Δεκεμβρίου του 1909 κατατάχθηκε στο 2ο Σύνταγμα Ιππικού ως ιππέας. Την 1η Μαΐου 1910 προήχθη σε δεκανέα, την 1η Δεκεμβρίου 1910 σε λοχία, την 1η Δεκεμβρίου 1911 σε επιλοχία και την 28η Ιουνίου 2013 σε ανθυπασπιστή. Μερικούς μήνες αργότερα, στις 28 Φεβρουαρίου 2014 κλήθηκε για φοίτηση στη Σχολή Υπαξιωματικών. Τον επόμενο μήνα, στις 25 Μαρτίου 1914, ο Στανωτάς προήχθη σε ανθυπίλαρχο και μετατέθηκε στην Ημιλαρχία του Γενικού Στρατηγείου της Μεραρχίας Αρχιπελάγους. Ακολούθησε η προαγωγή του σε υπίλαρχο στις 4 Ιουνίου 1916.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Στανωτάς κατά τη διάρκεια της υπηρέτησης του στο εδρεύον στην Αθήνα 3ο Σύνταγμα Ιππικού τέθηκε σε αυτεπάγγελτη διαθεσιμότητα από 5 Σεπτεμβρίου μέχρι 7 Δεκεμβρίου 1917 οπότε και επανήλθε σε υπηρεσία. Λίγες ημέρες αργότερα, στις 13 Δεκεμβρίου 1917 προήχθη σε ίλαρχο τοποθετήθηκε στο 1ο Σύνταγμα Ιππικού που επίσης έδρευε στην Αθήνα.
Ακολούθησε η μετάθεση του στην Πεζοπόρο Επιλαρχία της εδρεύουσας στη Θεσσαλονίκη Ταξιαρχίας Ιππικού στις 29 Αυγούστου 1918.
Στις 8 Ιανουαρίου 1919 μετατέθηκε στη νεοσυγκροτηθείσα Μεραρχία Αρχιπελάγους, ως Διοικητής Ημιλαρχίας, με αποστολή να την ανασυγκροτήσει και να την προετοιμάσει για επιχειρήσεις. Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων η δράση του επέφερε την απονομή, στις 10 Ιουλίου 1919, στην Πέργαμο της Μικράς Ασίας, του Πολεμικού Σταυρού Γ’ Τάξεως από τον διοικητή της Μεραρχίας Αρχιπελάγους συνταγματάρχη Χαράλαμπο Τσερούλη. Τρεις εβδομάδες αργότερα, στις 2 Αυγούστου 1919, πάλι στην Πέργαμο του απονέμεται εύφημος μνεία μετά από πρόταση του 5ου Συντάγματος Αρχιπελάγους.
Την 31η Ιανουαρίου 1920 μετατέθηκε στο 3ο Σύνταγμα Ιππικού στην Πέργαμο και ανέλαβε τη διοίκηση της 4ης Ίλης. Ο Στανωτάς συμμετείχε σε όλες τις επιχειρήσεις και τιμήθηκε με τον Πολεμικό Σταυρό Β’ Τάξεως, ενώ προτάθηκε και για προαγωγή επ’ ανδραγαθία. Στις 8 Μαΐου 1921 προτάθηκε από τον ταξίαρχο Π. Νικολαΐδη για την απονομή του Χρυσού Αριστείου Ανδρείας, ενώ τον Ιούνιο του 1921 φέροντας τον βαθμό του ιλάρχου λόγω της αξίας και της γενναιότητας που επέδειξε στο πεδίο της μάχης του ανατέθηκαν τα καθήκοντα του διοικητή της Επιλαρχίας. Περίπου δύο χρόνια αργότερα, στις 26 Αυγούστου 1923 προήχθη σε επίλαρχο.
Το 1924 ο Στανωτάς ενεγράφη στο Πανεπιστήμιο Αθηνών στη Φαρμακευτική Σχολή, που τότε τμήμα της Φυσικομαθηματικής. Το 1927, ως Επιτελάρχης της Μεραρχίας Ιππικού με έδρα την Λάρισα έλαβε ευαρέσκεια. Στις 17 Οκτωβρίου 1927 προήχθη στον βαθμό του αντισυνταγματάρχη και για τα επόμενα δύο περίπου χρόνια άσκησε τα καθήκοντα του διοικητή της Σχολείου Εφαρμογής Ιππικού, ενώ τον Αύγουστο του 1929 ανέλαβε διοικητής του 3ου Συντάγματος Ιππικού.
Στις 20 Δεκεμβρίου 1930 προήχθη σε συνταγματάρχη και τον Απρίλιο του 1931 φοίτησε στο Κέντρο Τακτικών Σπουδών Πυροβολικού. Από 28 Ιουλίου 1931 ανέλαβε και πάλι τη διοίκηση του εδρεύοντος στη Λάρισα 3ου Συντάγματος Ιππικού. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο 1932 ο Στανωτάς ανέλαβε προσωρινά τη διοίκηση της Ταξιαρχίας Ιππικού, λόγω απουσίας του κανονικού διοικητού της συνταγματάρχη Τσαγγαρίδη. Τα τέλη του 1933 ανέλαβε ως διοικητής της Ταξιαρχίας Ιππικού μέχρι τον Οκτώβριο του 1938, οπότε φοίτησε στο Κέντρο Ανωτέρας Στρατιωτικής Εκπαιδεύσεως. 
Στις 20 Δεκεμβρίου 1938 προήχθη σε υποστράτηγο και ανέλαβε τη διοίκηση της Μεραρχίας Ιππικού που έδρευε στη Θεσσαλονίκη συμμετέχοντας στις επιχειρήσεις κατά των Ιταλών και Γερμανών εισβολέων. Κατά τη διάρκεια της Κατοχής ο Στανωτάς δεν ανέλαβε καμία θέση στο κατοχικό καθεστώς. Στις 26 Μαρτίου 1943 αναχώρησε μυστικά από την Αθήνα επιβαίνων σε ατμόπλοιο με προορισμό τον Τσεσμέ της Μικράς Ασίας όπου και αφίχθηκε στις 30 Μαρτίου. Για τους επόμενους δύο μήνες ο Στανωτάς κινήθηκε μέσω Σμύρνης, Χαλεπίου και Χάιφας και τελικά έφθασε στο Κάιρο τα τέλη Μαΐου.
Όμως, το παρατεταμένο και πλήρες κακουχιών και κινδύνων ταξίδι, είχε ως αποτέλεσμα να προσβληθεί από ελονοσία και να νοσηλευθεί επί ένα μήνα σε νοσοκομείο του Καΐρου. Μόλις ανένηψε, τον Ιούνιο του 1943, ορίσθηκε Επόπτης Φρουραρχείων, μέλος του Ανωτάτου Στρατιωτικού Συμβουλίου και Επιθεωρητής Στρατού «των εν Παλαιστίνη Ελληνικών Τμημάτων». Τρία χρόνια αργότερα, στις 6 Ιουνίου 1944 τέθηκε σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία, προαγόμενος σε αντιστράτηγο. Όμως στις 7 Ιανουαρίου 1945, με Βασιλικό Διάταγμα του Γεωργίου Β’ ακυρώθηκε η αποστρατεία του και ανακλήθηκε στην ενεργό υπηρεσία ως υποστράτηγος.
Ακολούθησε ο επαναπατρισμός του τα τέλη Ιανουαρίου 1945. Από τις αρχές Μαΐου 1947 μέχρι τις 5 Δεκεμβρίου 1947, ο Στανωτάς υπηρέτησε ως Ανώτερος Στρατιωτικός Διοικητής Πελοποννήσου, επικεφαλής όλων των τμημάτων Χωροφυλακής, σημειώνοντας σημαντικές επιτυχίες. Στις 30 Μαρτίου 1948, με απόφαση του Ανωτάτου Συμβουλίου Αμύνης, αποστρατεύθηκε, προαγόμενος σε αντιστράτηγο αναδρομικά από 14 Μαΐου 1946. Όμως στις 7 Οκτωβρίου 1949 ανακλήθηκε πάλι στην ενεργό υπηρεσία και αποστρατεύθηκε οριστικά στις 28 Φεβρουαρίου 1950.
Στη διάρκεια της στρατιωτικής του σταδιοδρομίας ο Στανωτάς τιμήθηκε με τα ακόλουθα παράσημα και διαμνημονεύσεις: 
>Αργυρός Σταυρός Σωτήρος Ελληνοτουρκικού & Ελληνοβουλγαρικού
>Αναμνηστικό Μετάλλιο Εκστρατείας 1912-13 (Μάρτιος 1914)
>Αργυρούς Σταυρός Ιπποτών Β’ Τάγματος του Σωτήρος (Μάρτιος 1919)
>Μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Δ’ Τάξεως (Ιούλιος 1919)
>Πολεμικός Σταυρός Γ’ Τάξεως (Ιούλιος 1919)
>Πολεμικός Σταυρός Β’ Τάξεως μετ’ επαίνων (Σεπτέμβριος 1920 και για δεύτερη φορά τον Μάρτιο 1941)
>Χρυσό Αριστείο Ανδρείας μετ’ επαίνων (επιχειρήσεις Μαρτίου 1921)
>Μετάλλιο νίκης (1921)
>Ταξιάρχης Φοίνικος
>Σταυρός Ταξιαρχιών (Απρίλιος 1936)
>Στρατιωτικής Αξίας Γ’ Τάξεως
>Διασυμμαχικό Μετάλλιο
>Χρυσός Σταυρός του Γεωργίου (1946)
>Τίμιο Σταυρό Αποστόλου Μάρκου Γ’ Τάξεως (Πατριάρχης Αλεξανδρείας, 1949)
Ο Στρατηγός Γεώργιος Στανωτάς απεβίωσε στις 27 Σεπτεμβρίου 1965.

Συνεκπαίδευση Ανθυπολοχαγών ΠΖ-ΤΘ-ΠΒ-ΜΧ-ΑΣ στην ΣΤΘ


Η Σχολή Τεθωρακισμένων (ΣΤΘ), υλοποιώντας το βασικό ενοποιημένο τμήμα Ανθυπολοχαγών (ΠΖ-ΤΘ-ΑΣ) Τάξεως 2013, έπειτα από διαταγή του ΓΕΣ/ΔΕΚΠ, εκτέλεσε από 04 Μαρτίου έως 07 Μαρτίου 2014 συνεκπαίδευση, στα πλαίσια της οποίας, υλοποιήθηκε η Τακτική Άσκηση Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) απλής ενέργειας «ΣΥΜΠΛΗΓΑΔΕΣ» επιπέδου Συγκροτήματος Ίλης Μέσων Αρμάτων (Σ.ΙΜΑ) κατά την άμυνα τομέα, με παράλληλη εξέταση της οργάνωσης Σημείου Στηρίγματος (ΣΣ). Η άσκηση διεξήχθη στο Πεδίο Ασκήσεων ΑΥΛΩΝΑ.

Αναλυτικά το πρόγραμμα της συνεκπαίδευσης, περιελάμβανε:

1. Κατά την πρώτη ημέρα της συνεκπαίδευσης, η ΣΤΘ επικεντρώθηκε στην ενημέρωση των εκπαιδευομένων, σχετικά με την εξέλιξη και την τακτική χρησιμοποίηση των σύγχρονων οπλικών συστημάτων, καθώς επίσης και στην ενημέρωση των Αξιωματικών κάθε Όπλου, πάνω στις δυνατότητες των μέσων των άλλων Όπλων. Συμμετείχαν Ανθυπολοχαγοί ΠΖ-ΤΘ-ΠΒ-ΜΧ-ΑΣ Τάξεως 2013, καθώς και Μόνιμοι Λοχίες (ΠΖ) Τάξεως 2013.
Η αρχική ενημέρωση έλαβε χώρα στην αίθουσα συγκεντρώσεων της ΣΤΘ, όπου οι εκπαιδευτές τοποθετήθηκαν στα παρακάτω:

α. Η Εξέλιξη στη χρήση Συνδυασμένων Όπλων, από Αξιωματικό της ΣΤΘ.

β. Τακτική χρησιμοποίηση του σύγχρονου ΠΒ Μάχης, από Αξιωματικό της ΣΠΒ.

γ. Τακτική χρησιμοποίηση Α-Τ όπλων, από Αξιωματικό (ΠΖ) της ΣΤΘ.

δ. Πρακτικό παράδειγμα οργάνωσης Α-Τ άμυνας τοποθεσίας, από εκπαιδευόμενο Ανθυπολοχαγό (ΠΖ).

ε. Εξέλιξη τακτικών, λόγω εισαγωγής άρματος LEO 2 HEL.

Στην συνέχεια έλαβε χώρα επίδειξη των διάφορων οπλικών συστημάτων και ενημέρωση σχετικά με τις δυνατότητες – περιορισμούς των μέσων, τα τεχνικά χαρακτηριστικά τους και τον τρόπο λειτουργίας τους. Τα συστήματα που επιδείχθηκαν ήταν: Άρματα LEO 2 HEL, αυτοκινούμενα πυροβόλα PzH 2000, πολλαπλοί εκτοξευτές πυραύλων MLRS, ελαφρά τεθωρακισμένα οχήματα αναγνωρίσεως VBL, πυροβόλα PAK, άρματα διάσπασης ναρκοπεδίων LEO1V mine plough, ΟSΑ-ΑΚ, Μ901 ITV, Α-Τ FAGOT. Για την επίδειξη αυτή χρησιμοποιήθηκαν Αξιωματικοί από την ΣΠΖ, ΣΤΘ, ΣΠΒ και ΣΜΧ.

2. Κατά τη δεύτερη ημέρα, υλοποιήθηκε η συγκρότηση του ασκουμένου τμήματος Σ.ΙΜΑ (2 Μ/Κ Διμοιρίες + 2 ΟΥΜΑ), του Κυρίου Σταθμού Διοικήσεως (ΚΣΔ) Τακτικού Συγκροτήματος Μηχανοκίνητου Τάγματος Πεζικού (ΤΣ Μ/Κ ΤΠ) και υλοποιήθηκαν οι διαδικασίες οργάνωσης μάχης και οργάνωσης της αμυντικής τοποθεσίας, καθώς και εκπαίδευσης των Ανθυπολοχαγών (ΠΒ) στα πυροβόλα PzH 2000 από εκπαιδευτές της Σχολής Πυροβολικού.

3. Την τρίτη ημέρα έλαβε χώρα διεξαγωγή του αμυντικού αγώνα από τις Μ/Κ Διμοιρίες – ΟΥΜΑ στα πλαίσια του Σ.ΙΜΑ, με εκτέλεση τεχνικών άμυνας τομέα (ΣΣ, εμπλοκή εχθρού προ και εντός της τοποθεσίας, αναχαίτιση και εξάλειψη εχθρικής εισχώρησης). Παράλληλα πραγματοποιήθηκαν οι διαδικασίες παροχής πυρών υποστηρίξεως, με την υλοποίηση ομάδας Προκεχωρημένου Αξιωματικού Παρατηρητή (ΠΑΠ) – Κέντρου Συντονισμού Πυρών Υποστηρίξεως (ΚΣΠΥ) Τακτικού Συγκροτήματος – Πυροβολαρχία PzH 2000, με ανταπόκριση αιτήσεων βολής βάσει του τακτικού σεναρίου.

4. Την τέταρτη ημέρα έγινε συνέχιση διεξαγωγής αμυντικού αγώνα – εξάλειψη εχθρικού αεροπρογεφυρώματος (ΑΠ/Γ). Κριτική της άσκησης – έναρξη συντήρησης και αποκατάστασης μέσων.

Συνολικά, η εκπαίδευση στα συνδυασμένα όπλα αποτελεί πρότυπο εκπαιδεύσεως για την διεξαγωγή επιχειρήσεων.

Ορκωμοσία οπλιτών της 2014 Β' ΕΣΣΟ (video)

Την Παρασκευή 4 Απριλίου 2014, πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία των Νεοσύλλεκτων Οπλιτών της 2014 Β΄ΕΣΣΟ στο Στρατόπεδο Επιλάρχου Μελίδη στον Αυλώνα Αττικής.
 Η τελετή της ορκωμοσίας τελέστηκε προεξάρχοντος του Μητροπολίτου Ιλίου και Πετρουπόλεως κ.κ. Αθηναγόρα, παρουσία του ΓΕΣ/ΔΙΤ Υποστρατήγου κ. Κωνσταντίνου Βασιλειάδη, του Δκτού του Κέντρου Εκπαιδεύσεως Τεθωρακισμένων Ταξίαρχου κ. Βασιλείου Παπαδόπουλου, εν ενεργεία και αποστρατεία αξιωματικών, καθώς και συγγενών και φίλων των νέων οπλιτών.



Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Σχολή Τεθωρακισμένων (ΣΑΤΘ)

Η Σχολή Τεθωρακισμένων που βρίσκε­ται στον Αυλώνα Αττικής, είναι Μονάδα επιπέδου Συγκροτήματος, διοικητικά και οικονομικά ανεξάρτητη και υπάγεται από 1 Ιουλίου 2008, οργανικά και διοικητικά στη Διεύθυνση Ιππικού  Τεθωρακισμένων του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ/ΔΙΤ). Στα 62 περίπου χρόνια λειτουργίας της, η Σχολή Τεθωρακισμένων, έχει προσφέρει τεράστιο εκπαι­δευτικό έργο στο όπλο των Τεθωρακισμένων. Το έργο της Σχολής φαίνεται από την υψηλή κατάρτι­ση των στελεχών του Όπλου, είτε υπηρετούν εντός είτε εκτός αυτού.  Σήμερα η Σχολή συνεχίζει την προσπάθεια παροχής υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης τόσο στα στελέχη του Όπλου, όσο και στα στελέχη λοιπών Οπλων  και Σωμάτων.

Ιστορικά Στοιχεία
Τον Αύγουστο του 1861 ιδρύθηκε και οργανώθηκε εκπαιδευτικό Κέντρο Ιππικού με την επωνυμία «Ιπποδρόμιο Φρουράς Αθηνών», με έδρα την Αθήνα, το οποίο μετονομάσθηκε το 1926 σε «Σχολή Εφαρμογής Ιππικού».
Το 1935 συγκροτήθηκε η Σχολή Εφέ­δρων Αξιωματικών με έδρα την Αθήνα και η οποία το 1937 εντάχθηκε στη Σχολή Εφαρμογής Ιππικού με έδρα τη Λάρισα.
Το Δεκέμβριο του 1940 συγκροτήθηκε η Σχολή Αρμάτων σε αντικατάσταση της Σχολής Εφαρμογής Ιππικού, με έδρα την Αθήνα.
Το 1945, όταν προβλέφθηκε μεταξύ των Όπλων του Στρατού Ξηράς και το Όπλο «Ιππικό Τεθωρακισμένα», λειτούρ­γησε η «Σχολή Τεθωρακισμένων», προερ­χόμενη από την τέως Πτέρυγα Τεθωρακι­σμένων του Γενικού Κέντρου Εκπαιδεύσε­ως Αξιωματικών (ΓΚΕΑ).
Το 1946, συγκροτείται το Κέντρο Εκ­παιδεύσεως Τεθωρακισμένων (ΚΕΤ) στο Γουδί, στο οποίο ενσωματώθηκε και η Σχο­λή Τεθωρακισμένων. Μετά τη συγκρότησή του μεταφέρθηκε στις Αχαρνές.
Το 1954, το ΚΕΤ μεταστάθμευσε στο Γουδί, όπου ανασυγκροτήθηκε. Το 1971 μετονομάζεται σε ΚΕΤΘ. Η Σχολή παραμέ­νει ενταγμένη στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως Τεθωρακισμένων με την ονομασία «Σχολή Αξιωματικών Τεθωρακισμένων» (ΣΑΤΘ).
Το έτος 1975 το ΚΕΤΘ και η Σχολή μετασταθμέυουν στο Στρατόπεδο «Επιλάρ­χου Γεώργιου Μελίδη» στον Αυλώνα Αττι­κής όπου παραμένουν μέχρι και σήμερα.
Τον Απρίλιο του 2008 με απόφαση του ΑΣΣ αποφασίζεται η μετονομασία της σε «Σχολή Τεθωρακισμένων» και η ανεξαρτητοποίηση της από το ΚΕΤΘ. Από 1 Ιουλίου 2008 υπάγεται οργανικά και διοικητικά στη Διεύθυνση Ιππικού Τεθωρακισμένων του Γενικού Επιτελεί­ου Στρατού (ΓΕΣ/ΔΙΤ).
Αποστολή
Η αποστολή της Σχολής είναι η παροχή εκπαίδευσης σε Αξιωματι­κούς  Μονίμους Υπαξιωματικούς ΤΘ και λοιπών Όπλων  Σωμάτων, όπως καθορί­ζεται στις ισχύουσες διαταγές του ΓΕΣ. Επίσης ο σχολιασμός, ανάπτυξη και σύ­νταξη των εγχειριδίων εκστρατείας και τεχνικών ομοίων, που αφορούν τα Τεθωρακισμένα και τις διαδικασιες για την εκ­παίδευση του προσωπικού.
Εκπαίδευση
Στη Σχολή εκπαιδεύονται στελέχη του Όπλου των Τεθωρακισμένων, από το βαθ­μό του Λοχία μέχρι και του Ιλάρχου σε τακτά χρονικά διαστήματα της σταδιοδρομίας τους. Η λειτουργία της εξειδικεύεται ως εξής:
  • Ενιαίο Τμήμα Προκεχωρημένης Εκ­παίδευσης.
  • Τμήμα Αρχιτεχνιτών ΤΘ.
  • Τμήμα Βασικής Εκπαίδευσης Αξιωματικών.
  • Τμήμα Διοικητικών Ανθυπασπιστών.
  • Τμήμα Τεχνικών Ανθυπασπιστών.
  • Τμήμα Γυναικών Ανθυπασπιστών.
  • Σχολείο Αναγνωριστών.
  • Τμήμα Λοχιών (Διοικητικοί/ Τε­χνικοί).
  • Τμήμα Υποψηφίων Εφέδρων Αξιωματικών (ΥΕΑ).
  • Τμήμα Εφέδρων Αξιωματικών.
  • Τμήματα  Μηχανοδήγησης
  • Φροντιστών Μονίμων Λοχιών λοιπών Όπλων – Σωμάτων.
Για την εκτέλεση του έργου της, το­ποθετούνται στη Σχολή έμπειροι Αξιωμα­τικοί – Υπαξιωματικοί από το ΓΕΣ/ΔΠΖ και ΓΕΣ/ΔΙΤ. Για τη συμπλήρωση των ειδικών γνώσεων των εκπαιδευομέ­νων, χρησιμοποιούνται εκπαιδευτές και από άλλα Όπλα και Σώματα καθώς και Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων. Η εκπαίδευση συμπληρώνεται με εκπαιδευτικές επισκέψεις και διαλέξεις από ακαδημαϊκούς.
Διεθνείς Συνεργασίες
Στα πλαίσια των συμφωνιών για την ανταλλαγή επισκέψεων μεταξύ Σχολών Τεθωρακισμένων, η Σχολή ανταλλάσει τέτοιες επισκέψεις μετά από προγραμμα­τισμό και έγκριση του ΓΕΣ. Επίσης, δέχε­ται και επισκέψεις ξένων στρατιωτικών ηγετών και αξιωματικών που επισκέπτο­νται το ΚΕΤΘ.
Εγκαταστάσεις
Η Σχολή χρησιμοποιεί:
    • Ένα κτιριακό συγκρότημα στο οποίο στεγάζονται το Διοικητήριο, οι αίθουσες εκπαιδεύσεως, βιβλιοθήκη, το Πολεμικό Παίγνιο «ΙΑΝΟΣ», οχήματα.
        • Ένα κτιριακό συγκρότημα όπου στε­γάζεται η Ίλη ΥΕΑ
        • Αποθήκες και λοιπούς βοηθητι­κούς χώρους
        Για την άθληση των στελεχών και των ΥΕΑ, 2 πλήρως οργανωμένα γυμνα­στήρια καθώς και γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ. Για τις εκπαιδευτικές ανάγκες πλέον των δικών της εγκαταστάσεων, χρησιμοποιεί και εγκαταστάσεις του ΚΕΤΘ όπως, στίβους μηχανοδήγησης, πεδία βολής φορητού οπλι­σμού και αρμάτων, εξομοιωτές οδηγήσεως.
        Μουσείο Αρμάτων ΚΕΤΘ
        Η Σχολή είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση των εκθεμάτων στο Μουσείο Αρμάτων και την ενημέρωση των ξένων επισκεπτών γι’ αυτά.
        Το Μουσείο ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 1991, με σκοπό αφενός μεν να διατηρήσει ζωντανή την ιστορική εξέλιξη του Όπλου, αφε­τέρου να διδάξει στους νεότερους τις προσπά­θειες της τεχνολογίας να συζεύξει το πνεύμα των τεθωρακισμένων «Ισχύς Πυρός – Ευκινη­σία – Προστασία Θώρακα» μέσα από το χρησιμοποιηθέν υλικό γι’ αυτό το σκοπό.
        Βρίσκεται στην είσοδο του ΚΕΤΘ και περιλαμβάνει όλους τους τύπους των αρ­μάτων και στρατιωτικών οχημάτων που χρησιμοποιήθηκαν από τον Ελληνικό Στρα­τό, όπως το πρώτο άρμα μάχης και μονα­δικό διασωθέν σε όλη την Ελλάδα, το Βρε­τανικού τύπου «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ», το Μ18, το σπάνιο καναδέζικο OTTER, το Μ24, το MARMON HARIGTON Μ32, το Μ47 και γενικά όλα όσα χρησιμοποιήθηκαν από το  Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι σήμερα.
        Εμβλημα
        Η Σχολή έχει ως έμβλημα το αντίστοιχο του ΚΕΤΘ, το οποίο συνθέτουν οι χιαστί σπάθες με το πέταλο του αλόγου και το άρμα μάχης, τα οποία συμβολίζουν την εξέλιξη του Όπλου, από το παλαιό Ιππικό στο σύγχρονο Όπλο των Τεθωρακισμένων.
        Στο άνω μέρος, αναγράφεται το αρχαίο ελληνικό ρητό «ΟΠΟΥ Η ΔΟΞΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ», φράση η οποία δεν αποτελεί απλά ένα συμβολισμό, αλλά το φάρο για την αποστολή και το έργο του Αξιωματικού και κάθε οπλίτη των Τεθωρακισμένων.
        Το χρώμα που κυριαρχεί στο έμβλημα είναι το πράσινο, που αποτελεί άλλωστε και το χρώμα του όπλου των Τεθωρακισμένων.

        ΒΙΝΤΕΟ: Επιχειρησιακή εκπαίδευση τεθωρακισμένων

        Image

        Το ΓΕΣ παρουσίασε ένα βίντεο από την εκπαιδευτική δραστηριότητα τεθωρακισμένων και αρμάτων μάχης. Μια πολύ καλή δουλειά που προβάλλει το έργο του προσωπικού. Κι αυτό χρειάζεται τις δύσκολες ώρες που περνάνε. Όχι επειδή λύνει κάποιο πρόβλημα αλλά τουλάχιστον δίνει μια μικρή ικανοποίηση σ΄ όσους συμμετέχουν κάθε μέρα στην εκπαίδευση και σ΄ όσους προσπαθούν να αναδείξουν αυτή τη προσπάθεια.

        Για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα ακόμη κι αυτό είχε "απαγορευθεί". Ας ελπισουμε ότι τώρα θα αλλάξει και θα βλέπουμε περισσότερο Ένοπλες Δυνάμεις και λιγότερο υπουργό


        420 τεθωρακισμένα και 320 φορτηγά από ΗΠΑ αλλά τέλος στην υπόθεση Abrams


        Image

        Επιμέλεια Λ. ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗΣ 

        Περί τον Μάιο - Ιούνιο ή το αργότερο τον Οκτώβριο αναμένονται στην Ελλάδα από τις ΗΠΑ τα περίπου 500 μεταχειρισμένα Τεθωρακισμένα Οχήματα Μεταφοράς Προσωπικού Μ-113 Α2 και παρομοίων τύπων, η προσφορά των οποίων έχει γίνει από το 2010 και η έγκριση προμήθειάς τους έχει ολοκληρωθεί - και ανακοινωθεί - από τον Μάιο του 2013. Παράλληλα έχει δρομολογηθεί και η απόκτηση, πάλι από τις ΗΠΑ, 320 μεταχειρισμένων οχημάτων γενικής χρήσης (αρματοφορείς, βυτιοφόρα, φορτηγά, γερανοφόρα κλπ) την διαλογή των οποίων από τους όρχους των αμερικανικών αποθεμάτων έκανε ήδη επιτροπή αξιωματικών.

        Το κατ αρχήν χρονοδιάγραμμα για τα ΤΟΜΠ  και την νέα προμήθεια Οχημάτων παρουσίασε  ο ίδιος ο νέος Αρχηγός ΓΕΣ αντιστράτηγος Χρίστος Μανωλάς κατά την πρώτη συνάντησή του με τους δημοσιογραφους. Παράλληλα ο κ. Μανωλάς εξήγησε ότι υπάρχει έτοιμο σχέδιο αξιοποίησης των οπλικών συστημάτων σε μονάδες.

        Όλοι οι διατιθέμενοι τύποι


        Ως προς τον αριθμό τους στρατιωτικές πηγές του ΓΕΣ επιμένουν ότι πρόκειται για 460 - ωστόσο πέρυσι ο αρμόδιος υφυπουργός Άμυνας είχε πει στο OnAlert ότι είναι 557, μαζί με τα αντιστοιχούντα ή προοριζόμενα για ''κανιβαλλισμό''.Τελικά μπορεί να ''ξεδιαλέχτηκαν'' τα 460 καλύτερα. Ανεξαρτήτως πάντως του αριθμού των τεθωρακισμένων οχημάτων αρμοδίως αναφέρεται ότι δεν πρόκειται μόνο για  απλά Μ-113 Α2 και μεταξύ τους περιλαμβάνονται και άλλοι παρόμοιοι τύποι, όπως τεθωρακισμένα Κέντρα Διοίκησης Βολής (ΚΔΒ),υποστήριξης πυρών,δημιουργίας παραπετάσματος,μεταφοράς εκτοξευτών αντιαρματικών TOW κλπ. Συγκεκριμένα η προμήθεια αφορά Τεθωρακισμένα οχήματα Μ-113 Α2, Μ 901 ΙΤV,Μ 1059, Μ 577 ΚΑΙ Μ 106.
        Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος για την μεταφορά των  ΤΟΜΠ κλπ από τις ΗΠΑ υπολογίζεται ότι θα κοστίσει περίπου 4 εκ. ευρώ. Όσον αφορά την επιθεώρηση και μικροεπισκευή που χρειάζονται θα γίνει στην Ελλάδα και , όπως λένε στρατιωτικές πηγές,, τα όποια υλικά  θα καλυφθούν οικονομικά από ήδη εγκεκριμένα- δεσμευμένα κονδύλια και δεν θα χρειαστούν πρόσθετα χρήματα από τον προ'υ'πολογισμό.

        Τα 320 φορτηγά


        Με ''ξεδιάλεγμα'' από 600 προσφερόμενα οχήματα γενικής χρήσης επέλεξε επιτροπή του ΓΕΣκαι τα 300-320  οχήματα για τα οποία ωστόσο αναμένεται απόφαση της Αμερικανικής Διοίκησης πριν προχωρήσει.Πρόκειται για οχήματα Μ 977,Μ Μ 978, Μ 985 και  Μ 978 P1. Σε αυτό το επίπεδο πρόκειται για κατ αρχήν πρόθεση των Ενόπλων Δυνάμεων των ΗΠΑ - χωρίς ωστόσο να υπάρχει εκτίμηση ότι δεν θα προωθηθεί.

        Τα 10 Σινουκ 

        Ένα βήμα πιο μπροστά βρίσκεται και η υπόθεση διάθεσης 19 ελικοπτέρων μεταφοράς Σινουκ - τα οποία παρόλο που είχαν επιλεγεί για μας τελικά δόθηκε προτεραιότητα στην Ν.Κορέα.

        Stop στα Αμπραμς Μ1 Α1


        Τέλος, από όσα  αναφέρθηκαν αρμοδίως  για τα τανκς Αμπραμς Μ1 Α1- και παρόλο που ''τρέχει'' κατά αρχήν ελληνικό αίτημα για μερικές δεκάδες - διεφάνη ότι το σχετικό πρόγραμμα  δεν αποτελεί προτεραιότητα και δεν προχωρά - επί του παρόντος τουλάχιστον.

        Θεσσαλονίκη: Επιστρέφουν τα τεθωρακισμένα στην παρέλαση της 28ης


        Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας πήρε την συγκεκριμένη απόφαση μετά από εισήγηση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Μιχαήλ Κωσταράκου.
        Το "κόψιμο" των τεθωρακισμένων και των μηχανοκίνητων τμημάτων αποφασίστηκε το 2010 για λόγους οικονομίας.